Avsnittdiskussion: "2x08 Hiroshima"

Säsongsfinal!

Här kan ni skriva om vad ni tycker om avsnittet - båda ros och ris mottags väl! Bra för oss veta vad ni upplever så att vi kan utvecklas och blir ännu bättre i framtiden! :)

Skriv gärna också vad ni har tyckt om hela säsong 2! Vi är riktigt nyfikna på er summering av andra säsongen. Och tack alla ni som har kommenterat här på bloggen - kommentarerna är guld värda och vi har verkligen blivit sporrade av era kommentarer, både ros och den konstruktiva risen.

(Bilder kommer senare)

Kommentarer
Postat av: johannac

Det går inte så!!!! Det är verkligen dags att gå till SVT och be om en tredje säsong och flera säsonger om det är möjligt..

2010-05-17 @ 10:02:58
Postat av: anders.se älskare

Näää inte sista delen idag, suck!! börja redan idag med 3de säsongen, ser framemot 3de säsongen av er... snälla... börja idag....Så vi kan se det till höst, hi hi...

älskar era filmer... kommer att köpa er film så fort ni börjar sälja!!

2010-05-17 @ 11:30:37
Postat av: Sia

Suck är så besviken att säsong 2 är slut :( vill se säsong 3, älskar anders.se, hoppas ni börjar sätta i gång. Älskar både säsong 1 & 2 men skulle vilja ha mer misstag, annars är jag skitnöjd med säsong 1 & 2. Men väldigt besviken att det är slut nu, vad har man nu se fram emot nu, förut såg man alltid fram emot att det är måndag snart så kan man se avsnitt, nu nästa måndag, ingenting.. :( Om ni har problem med tex ekonomiska till anders.se eller nåt så skriv gärna, är säker på att många vill betala o hjälpa bidra lite så ni kan fortsätta till säsong 3 :)



Kram till er alla o bra jobbat!!

2010-05-17 @ 12:47:35
URL: http://byle.blogg.se/
Postat av: mona

Åh, sista scenen fick mig att få gåshud alltså på negativ sätt, det får inte sluta så! Hemska tanke! MÅSTE bli en 3:e säsong där Johanna avslöjas! och rädda anders.se hehe.... Härligt att pappan avslöjades! Kul ni har ngt hela 8 avsnitt som hemilghölls och avslöjades sist typ..



PS räkna med att jag skriver till SVT ;)

2010-05-17 @ 12:54:48
URL: http://zharmy.blogg.se/
Postat av: filje

Ja! Skriv till SVT - ju fler mail och brev de får desto mer ser de hur populärt anders.se är och det blir lättare för oss att argumentera för SVT att det här är något som folk vill titta på.

2010-05-17 @ 13:17:45
URL: http://andersse.blogg.se/
Postat av: johannac

jag skrev ett mail till [email protected] och hoppas verkligen att de vidarebefordrar mailet till SVT Teckenspråks chef! :D

2010-05-17 @ 13:23:05
Postat av: Josannah

Ja nu har jag sett avsnittet, jag måste börja med att säga, att det var helt klart bästa av alla avsnitter, summering; Jag gillar att följa er serie, för att det är teckenspråk-serie, men det är lite innehålllöst, jag menar det händer mycket krångel med personalerna, men jag kan inte riktigt se att ni verkligen arbetar, utan att det är bara ett företaget som inte riktigt händelserik, men mest personalerna som är riktiga roliga, men det kan helt klart bli bättre, liksom detta sista avsnitt, fullpottat med innehållriket. Absolut bästa, det ger mening och poäng.



jag tycker att det kunde lika gärna handla om vänner de 5-6 rollerna bor i kollektivt, för det blir mer innehållsrik än på företaget utan poängen.. Det här säsong var inte riktigt genomtänkt, det är liksom bara skriva och filma på.

Bättre kan ni, Utveckla gör ni.

Så jag ger fram emot tredje säsong med bättre planering med bättre innehållsriket, mer genomtänkt.. Lite besviket för jag vet att Mindy och Filip är mycket mycket bättre än så..



Annars är anders.se roligt.

2010-05-17 @ 17:36:55
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: elsa

En kort kommentar nu bara (ett längre kommer senare): jag ÄLSKAR avsnittet hiroshima!!!!!!! :)

alla: http://www.namnlista.se/andersse !!!

2010-05-18 @ 08:34:53
Postat av: elsa

Först Mindy och Filip: ett stooooooooort ELOGE till er båda två som lyckades ro det här i hamn - kämpa med en hel andra säsong och dessutom sända på SVT Play. Det är wow, inte alla lyckas med det här!

Vad gäller avsnittet - tveklöst det bästa avsnittet hittills! Håller absolut inte med Joshannah som tycker att det varit "innehållslöst". Tvärtom. Fullt med incidenter och spännande frågor som jag diskuterat med andra tittare! Tycker att det här avsnittet bjöd på massor nya grejer, som tex frukosten i början och mer inblick på karaktärernas personligheter. Jag gillar särskilt absolut dramatiket på slutet av avsnitten på kontoret. Äntligen fick vi veta! Även var vinkeln då Johanna gick ut från byggnaden och ut på stan så cool!

Nu ska vi fan i oss kämpa med all medel så att tredje och kanske till och med fjärde säsong görs? :)

Bra jobbat allithopa som trollade fram anders.se andra säsong!

2010-05-18 @ 15:42:22
Postat av: Josannah

Elsa,

vad jag menar med innehålllöst, är att arbetsplatsen processen, men serien var mest fokus på personligheter och konflikterna.

Det kunde ha varit mycket bättre om det var på annat plats istället för på ett företag som inget händer (att de jobbar hårt osv.) Tex filma en dag av företaget, i syfte att se in hur de jobbar, och sen mest vänner omkrets så hade det varit väldigt bra.

2010-05-18 @ 16:51:12
Postat av: Josannah

och glömde att tillsätta; Alla karaktär är härliga,

Vill ju bara se mer av dom, så jag har skrivit på i namnlista. Ni ska inte tro att jag är den som vill bojkotta, men vill att det ska utvecklas! =)

2010-05-18 @ 17:19:51
Postat av: Irina

Äntligennnnnnnnn.. Johannas och min mardrömma hemlighet har blivit avslöjade offentligen NU!!! Wow... Puh... Nu känner jag mig äntligen FRIIII efter nästan ett års fångskap i mentalet...heheh

Eftersom alla skådespelare visste inte heller att Johanna hade ett hemligsfullt uppdrag.. Därför dom fick manuset med bara slutet av scenen då My och andra åkte till BB...



Förresten, tycker att det är en pi snygg redigering i slutet när alla (omedvetna) skådespelare firade i bakom kulisserna och skålade med varandra att allt inspelningen är över... MEN medan Johanna/Irina...var var hon då??? Fortf runt på stan? Göra uppdraget redan under tiden när dom hade lilla festen??? ;) Vem vet?

2010-05-19 @ 11:34:38
Postat av: Filip

Irina: Ja, Johanna satt på ett möte med Barnplantorna under firandet... =)

2010-05-19 @ 12:43:36
URL: http://andersse.blogg.se/
Postat av: Irina

Filip, haha... Jaa precis Johanna får mycket bättre betalt från Barnplantorna jämför med ett glas vatten? + många maximalt stora leende vid lilla festen =)

2010-05-19 @ 14:26:24
Postat av: Patrik Nordell

Det hela gänget gjorde ett fantastiskt jobb. Mina händer viftar! /P

2010-05-19 @ 14:32:43
Postat av: Irina

Mindy o Filip..

Dax att sälja DVD Anders.se 2 NU eller SOON? Eller när har ni tänkt att göra det annars? För några perosner redan har frågat mig NÄR? ;)

2010-05-19 @ 16:21:01
Postat av: Johansmide

Härlig slut! Satt och skrattade så jag fick en jävla köttbit i halsen och höll på att dö på ett sådant härligt sätt. Men nu lever ju jag fortfarande ;-)



Gillar serien mycket (speciellt sista avsnitten) eftersom man vågar ta upp kontroversiella ämnen och driva med dem på ett fint sätt.



Tycker att säsong 2 har utvecklats speciellt kameraarbetet och redigering. Sista scenen, när hon går ut på gatan, var mycket fin!



Funderar faktiskt på att be Voddler fixa in er serie så man kan se den igen och igen, eller att man kan ladda hem serien.

2010-05-20 @ 11:22:10
URL: http://johax70.wordpress.com/
Postat av: Irina

ANDERS.SE 3???



Nu ser jag att det finns en hemsida där du kan skriva under "Vi vill att SVT ska producera en ny säsong av anders.se"... Där finns en jättelång namnlista.. Nu redan 265 peroner som skrev under =D

Kom du med! Det tar bara ett par minuter att fixa ;)

Tack!



Klicka:

http://www.namnlista.se/andersse/

2010-05-20 @ 23:12:58
Postat av: Karro

Jag tycker säsong 1 & säsong 2 är bra.. men nr 2 är bättre och ni har blivit bättre skådespelare oxå. Jag vill att ni ska fortsätta med nästa säsong 3. Hoppas! Om ni har tänk göra det i framöver py? Jag ska köpa dvd från säsong 1 o 2 senare. Vi har skrivit under våra namn på namnlista. Jag är nyfiken på Johanna på slutet och att hon har en tidplan..;)



Fortsätt jobba med anders.se Kan säga att det är min favvo program.. vill gärna se mer av detta program av säsong 3. =)

2010-05-21 @ 10:03:44
URL: http://pololuka.blogg.se/
Postat av: Anonym

vill även ni gör klipp av tabbe m.m. det vore kul,

jag kommer att sakna er filmer, hade velat se framemot det på måndag men ingen kommer på måndag, suck!!

kram

2010-05-21 @ 10:46:41
Postat av: Gillar anders.se!

Jag vill tacka alla inblandade för en fantastisk säsong. Många olika situationer som ledde till skratt och eftertanke.



Jag vill framställa en scen där jag nästan dog av skratt: Inledningen av avsnitt 7. Valdemar som talande nyhetsuppläsare och namnskylten som dök upp (Niclas B) och sedan vad som hände omkring. Precis allting blev bara så bisarrt...



Annars är min favoritfigur Felix. Så j-a skön!



Jag längtar redan efter tredje säsongen!

2010-05-22 @ 21:29:26
Postat av: Anonym

har saknat er!!!! hoppas ni har nu börjat med säsong 3 av anders.se.



Kom tillbaka fortare än blixten..

2010-06-04 @ 09:50:47
Postat av: Anonym

Jag vill ser anders.se mer säsong 3!!!!! Men hur går med det My, Felix, Anders, Jelena, Salim och Johanna då??? Hur ser dom ut idag!!! =)

2012-12-05 @ 21:48:11
Postat av: Anonym

Jag undrade hela tiden.. Om My går ner i vikt efter gravid? SÅ SPÄNNANDE =D

2012-12-05 @ 22:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0