Ingenmansland mellan Norrland och Medelhavet



Vi har nu vår kallaste vinter i Stockholm på länge. Härligt tycker jag att ha Norrland härnere även om det ibland har varit lite väl obarmhärtigt när jag inte haft på mig de rätta kläderna.

Under redigeringen ser jag vad som händer mellan klippen. Skådespelarna måste ofta svalka sig, t.ex. med manus som Jenny gör i bilden. "Det är så varmt!", "Jag måste ta en dusch snart!", "Fy vad jag svettas!" är vanliga kommentarer jag får se. Junivädret 2009 var ju inte skonsam mot SDR:s ventilationssystem där vi filmade...

Och när man är inne i redigeringsarbetet med diagnoskaliber blir jag själv varm och svettig och börjar faktist tro att det är medelhavsvärme därute - och sedan när jag ska ta en stretchpaus ser jag att det är snö ute och blir förvirrad.

Är det varmt eller kallt ute? Jag vet inte längre...

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0