ATT SKRIVA ANDERS.SE MANUS


1. INT. HOTELLRUM I ÖREBRO – KVÄLL
        
Filip Burman, en man i trettioårsåldern med snaggat hår och en oroande utbuktning på magen, sitter på sitt hotellrum och skriver på sin laptop. Vi ser på datorns skärm att Filip skriver på anders.se-bloggen.

Vi närmar oss Filips ansikte tills vi ser Filips panna. Vid högra nedre hörnet dyker det upp ”tolken i ägget” där en tolk tecknar Filips tankar.

FILIPS TANKAR
En sak som har varit mest spännande med att
skriva manus för andra säsongen är att få
fördjupa karaktärerna i anders.se. Första
säsongen då Mindy och jag skrev manus handlade
det mycket om att utveckla nya karaktärer, att lära
känna nya personer.

Filip tittar ut genom fönstret och ser inte mycket annat än att det är mörkt ute. Vi närmar oss datorskärmen där vi ser vad Filip skriver.

DATORSKÄRM
Jag har bokstavligt talat levt nära Anders,
My, Jelena, Felix och Ahmed. Inte bara under
manusskrivandet, utan också under inspelningen och
särskilt under redigeringen då jag varit med karaktärerna
i närbild i många, många timmar. Därför har det varit
riktigt kul att i manusskrivandet för andra säsongen
att återse mina gamla vänner.

Filip tittar återigen ut genom fönstret och ser att mörkret fortfarande är mörkt.

DATORSKÄRM
Sina vänner vill man lära känna mer och komma
närmare. Så har det känt för mig när jag har skrivit
nya avsnitt, som att sitta på café med Anders & Co
och få en uppdatering av dem vad som händer i deras
liv. Ibland har det kommit upp saker som har överraskat
mig. Ja, det är ett härligt och ett knäppt gäng!

Vi ser på datorskärmen en muspekare som rör sig neråt till rutan ”Spara & publicera” och klick…

Kommentarer
Postat av: maja

det är inte bara anders.se gänget vi får lära känna närmare den här säsongen utan även skaparna bakom genom tex den här bloggen. nu vet vi exempelvis att speciellt en av de två är så där mysigt verklighetsfrånvänd att för honom är karaktärerna närapå existerande. kanske är det vad som krävs för att hitta på så härligt skruvade människor?

nä skojar bara...keep up the good work!

2009-05-22 @ 15:13:52
Postat av: favoritungen

Filip!



trettioåringen, trodde att du var yngre än så? nedvärdera inte dig själv, favoritungen blir ledsen orsak hon tror hennes favoritfilip fortfarande ung&vild.





men heja filip & jag LOVE anders.se

2009-06-02 @ 21:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0